Altres serveis

La supervisió és un instrument de treball que permet millorar la praxis professional, a partir d’un procés de treball personal i/o grupal, mitjançant tècniques d’anàlisi i reflexió de la pràctica professional en un determinat context. És una oportunitat per a la reflexió i el pensament i permet potenciar les seves capacitats i competències professionals.

Conscient de la importància de la supervisió, des del Col·legi de Treball Social t'oferim diverses modalitats de supervisió: 

  • SUPERVISIÓ GRUPAL: organitzada pel Col·legi per a les i els professionals del treball social i els seus equips perquè puguin reforçar la seva tasca i enfortir-se personalment.
  • SUPERVISIÓ INDIVIDUAL: per a professionals del treball social col·legiades i no col·legiades que vulguin ser supervisades.
  • SUPERVISIÓ D’EQUIPS DE TREBALL, tant d’entitats públiques com privades.
  • SUPERVISIÓ INDIVIDUAL I GRUPAL PER A MEDIADORES
  • SUPERVISIÓ DE SUPERVISORES: exclusiu per a persones col·legiades supervisores.
  • SENSIBILITZACIÓ A LA SUPERVISIÓ: adreçades a professionals que s'hagin iniciat en el món laboral, o estiguin en actiu. Si vols més informació, consulta aquest díptic. Si vols realitzar aquest tipus de supervisió has d'omplir aquest full de sol·licitud i adreçar-lo a la Seu o Delegació on voldràs fer la supervisió.

 

Descarrega't el díptic sobre supervisió 

Supervisió grupal

Amb aquesta consciència, el Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya continua el projecte de supervisió grupal a disposició dels professionals del treball social i els seus equips per tal que puguin reforçar la seva tasca i enfortir-se personalment.

Els objectius del Col·legi amb la implantació del projecte de supervisió grupal són:

  • Oferir un servei adaptat a les necessitats dels treballadors/es socials i els seus equips que treballen en diferents àmbits professionals.
  • Diversificar l’oferta del servei de supervisió ampliant els punts de vista a altres matèries que fins ara no s’han afrontat des del Col·legi.
  • Implicar en la transferència de coneixements i pràctiques professionals a altres professionals del treball social.
  • Oferir eines i tècniques personals i professionals que puguin ser útils a les persones que desenvolupen la seva pràctica professional.
  • Possibilitar la reflexió i el treball en grup a partir dels punts d’interès de tots els membres que el conformen.
  • Potenciar l’empoderament del col·lectiu de treballadores i treballadors socials i dels seus equips així com augmentar la seva autoestima.
 

Supervisores/Supervisors


Tots els supervisors i supervisores són treballadors/es socials experts en aquestes tasques porten anys realitzant supervisió i són coneixedors del camp d’acció social. En aquests moments, el Col·legi compta amb un grup de més de 20 supervisores acreditades.

Més informació, contacteu amb formacio@tscat.cat

Maria Rosa Caba i Muntada
Perfil Maria Rosa Caba i Muntada

Àmbit d'actuació:

Supervisió en Serveis Socials

 

Perfil professional:

Diplomada en Treball Social per la UdL (1993) i Llicenciada en Antropologia Social i Cultural per la UNED (2013). Formada i acreditada com a Supervisora pel Col·legi de Treball Social de Catalunya (2015).

La seva trajectòria professional com a treballadora social s’inicia l’any 1993, vinculada a entitats sense ànim de lucre durant 14 anys. Des de l’any 2006 treballa als Serveis Socials Bàsics del Consell Comarcal de la Segarra.

L’any 2015 s’inicia en l’exercici de la supervisió grupal i individual vinculada als serveis socials i centres residencials.

Ha realitzat formació continuada de caràcter holístic, en concordança amb la realitat dels serveis socials bàsics, amb un interès especial en ètica aplicada als serveis socials i la supervisió.

Forma part activa de la Comissió de Supervisió del Col·legi de TSCAT i del grup de treball Sensibilització a la Supervisió.

Carmina Puig i Cruells
Perfil Carmina Puig i Cruells

Àmbit d’actuació:

equips d’atenció social primària i d’acció comunitària, àmbit de salut i de l’educació o escoles, tant en el sector públic com en el tercer sector. També els àmbits de funció directiva i  de supervisió de supervisors

 

Perfil professional:

Treballadora social, psicòloga i doctora en Antropologia Social i Cultural amb la tesi "La supervisió en la intervenció social" que va obtenir el Premi Extraordinari de Doctorat. Professora en el Grau de Treball Social; en el Màster en Innovació en la Intervenció Social i Educativa; en el Màster en Antropologia Urbana, Migracions i Intervenció Social i dirigeixo el Programa de Doctorat interuniversitari en Treball Social de la Universitat Rovira i Virgili.

He col.laborat en més de 80 institucions, amb programes de benestar social i salut en la supervisió d'equips de professionals. Soc  autora del llibre: "La supervisión en la acción social. Una oportunidad para el bienestar de los professionales" i més de 25 articles entre ells "Diez propuestas para cuidarse y cuidar  en las  profesiones  sociales. Hacia la construcción de una cultura del cuidado en los profesionales". He realitzat l'estudi sobre l'Estat actual del Servei de Supervisió Externa als Equips Básiscs d'Atenció Social, pel Col.legi Oficial de Treball Social de Catalunya i  la Generalitat de Catalunya

Considero que els professionals son el recurs més valuós del sistema de serveis socials i d'atenció a les persones, per aquest motiu han de tenir cura d'ells mateixos, supervisar-se, per poder atendre curosament a les persones.

Rosa Garriga Blasco
Perfil Rosa Garriga Blasco

Àmbit d’actuació:

Supervisió en funcions directives, en el de serveis socials, en el de salut, estratègia de les organitzacions, i diferents àmbits d’intervenció (gent gran, violència, família, infància, educació).

 

Perfil professional:

Diplomada en treball Social, Màster de Teràpia Familiar per a la Universitat Autònoma de Barcelona, Màster de Coaching Sistèmic. Acreditada com Psicoterapeuta i Terapeuta Familiar per l’Acadèmia de les Ciències Mèdiques. Acreditada com a supervisora per el Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya. Instructora de Mindfulness.

Experiència professional com a Treballadora Social en els Serveis Socials d’Atenció Primària; en l’àmbit de Gent Gran i en el treball amb dones que han patit situacions de Violència de Gènere. Durant més de 10 anys ha treballat com a Directora del Servei d'Acolliment i Recuperació per a dones i les seves filles i fills que han patit violència masclista, de l'Ajuntament de Barcelona i també de la Generalitat. Del 2006 als 2016 ha estat docent associada en diferents Universitats de Treball Social de Catalunya. Del 2014 al 2018 va ser membre de l’equip de redacció de la Revista de Treball Social. Actualment coordina un programa per a dones que han patit situacions de violència de gènere i/o exclusió social. Des del 2011 fins l’actualitat supervisa equips psicosocials, i també realitza formacions. Té consulta privada per a desenvolupar supervisions individuals, processos de teràpia familiar, coaching i mindfulness.

La supervisió per a ella és com un calidoscopi des d’on es pot anar configurant noves realitats. Per això en el procés cal  generar una pausa amable i deixar oberta l’escletxa per a la compressió d’una realitat diferent. Entreteixint un treball conceptual, relacional i emocional.

 

Tot depèn de com veiem les coses i no de com són en realitat. Carl Jung

Mercè Ginesta i Rey
Perfil Mercè Ginesta i Rey

Àmbit d’actuació:

Supervisió en l’àmbit dels serveis socials

 

Perfil professional:

Soc treballadora social, i he ampliat la meva formació amb els estudis de sociologia i d’antropologia cultural.

Compto amb una àmplia experiència en l’àmbit dels serveis socials bàsics, tant com a professional de base, com a directiva, i també com a formadora i supervisora. He participat en diferents recerques i publicat alguns articles relacionats amb els serveis socials bàsics. També tinc experiència com a docent al Grau de Treball Social de la Universitat de Girona i de la Universitat de Barcelona.

Com a supervisora m’he format a través del Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya, i tinc experiència en la supervisió d’equips de serveis socials bàsics i d’alumnes de pràctiques del Grau en Treball Social. També compto amb el Màster d’ètica aplicada a la intervenció social de la Universitat de Girona, el treball final del qual va versar sobre els problemes ètics dels serveis socials bàsics en temps de crisi.

Participo en les Comissions de Serveis Socials Bàsics i de Supervisió del Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya.

Plantejo la supervisió des del model ecològic, que permet analitzar les situacions presentades des de diferents dimensions, copsant-ne la complexitat:

1) Dimensió micro (anàlisi de casos, el professional davant del cas, aspectes emocionals, relació d’ajuda,...).

2) Dimensió meso (Organització i relacions dins l’equip, l’organització, les relacions amb les institucions de l’entorn). 

3) Dimensió macro (la intervenció social en el context macrosocial: polítiques socials, sistemes de valors, identitat i posicionament professional, dimensió ètica i política de la intervenció social).

Rosa González Merino
Perfil Rosa González Merino

Ámbito de actuación:

Supervisión en salud. Servicios Sociales y ámbito específico de Atención Precoz.

 

Perfil profesional:  

Diplomada en Trabajo Social por la Universidad de Barcelona. Postgrado en enfermedad crónica. Formación específica en intervención familiar orientación sistémica relacional.

Ha desarrollado su actividad profesional basicamente  en el ámbito de la protección de la infancia y la salud materno infantil. A lo largo de su trayectoria centra su interés en la familia, como unidad de atención y preocupación prioritaria. Asimismo, defiende el trabajo colaborativo como herramienta necesaria en el abordaje de la complejidad social.

Durante años complementa la acción social directa con tareas de Docencia (Universidad de Trabajo Social Pere Tarrés y San Sebastián) y formación continuada en diversas organizaciones del ámbito social y sanitario( Universidad Blanquerna, Colegio Profesional de TT.SS. de Catalunya, Isep, Asociación Catalana de Atención Precoz, Instituto Catalán de Salud, Hospital Universitario San Joan de Déu, entre otros.

Desde el 2011 acreditada por el Colegio Profesional para la actividad de Supervisión.

Autora de diversos artículos y coautora de publicaciones centradas en temática relativa a la infancia y la familia, desde la perspectiva social y de salud.

Actualmente centra su actividad profesional en la Docencia y Supervisión (individual y grupal).

Rosa Idalia Juárez Aguillón
Perfil Rosa Idalia Juárez Aguillón

Ámbito de actuación:

Diferentes ámbitos de intervención

 

Perfil professional:

Licenciada en Trabajo Social por la Universidad Luterana Salvadoreña, homologado a diplomada en trabajo social.

Formación en resolución de conflictos y mediación social en la universidad Miguel de Cervantes.

Acreditada como Supervisora por el Colegio Oficial de Trabajo Social de Catalunya.

Supervisora de quipo en la fundación Aroa durante el año 2016-2018.

He acompañado a mujeres que han sufrido violencia de género a nivel individual y grupal

He facilitado talleres de sensibilización en el área de violencia de género, maltrato infantil y abuso sexual, en el Instituto de la Mujer.

Actualmente desarrolla su actividad profesional  como trabajadora social en la Obra Social Santa Luisa de Marillac, acompañando a personas  en situación de excusión social en el área de acogida y orientación y en el Centro de Estada Limitada.

Eva Noguera Cambray
Perfil Eva Noguera Cambray

Àmbit d'actuació:

Serveis Socials bàsics, especialitzats i de la Mediació. Supervisió institucional i d'equips, millora de les relacions  i les dinàmiques i treball dels equips i organitzacions. Suport i gestió dels lideratges en equips d’intervenció psico-social i dels ens locals i supra-municipals.    

 

Perfil professional:

Graduada en Treballadora Social , Potsgrau en gestió de projectes i Serveis Socials,  Màster en Mediació . És Mediadora de conflictes  comunitaris , familiars i en organitzacions. Té una trajectòria de més de 20 anys com a treballadora social dins del Departament de Justícia, de la Salut , en Serveis Socials Bàsics i  en el tercer sector social. Supervisora d’equips i professionals de la intervenció social i la mediació,  supervisa  equips de Serveis Socials bàsics i especialitzats , de la mediació i equips de l’administració pública. És Fundadora i Directora de EsMediacio, Gestió Integral de Conflictes, entitat que presta serveis de gestió de conflictes , mediació i intervenció social comunitària, formació i supervisió. Desenvolupa accions formatives i cursos en Universitats,  Administració Pública, Col·legis professionals i altres organitzacions privades amb o sense afany de lucre. Treballa com Supervisora per diversos Ajuntaments, pel Gobern Balear, pel consell comarcal del Maresme,  per la Diputació de Barcelona , per organitzacions del tercer sector social i pel Col.legi de Treball Social de Catalunya. 

Cristina Páez Cot
Perfil Cristina Páez Cot

Àmbit d’actuació:

Salut, salut mental, tercer sector, àmbit comunitari i altres àmbits d’actuació.

 

Perfil professional:

Diplomada en Treball Social per la UB, Grau en Treball Social per la UNED, Postgrau Salut Mental i Immigració, Màster en Ecologia Emocional, Supervisora acreditada pel TSCAT, professora associada del Grau de Treball Social de la UB, professora col·laboradora de la UOC en el Màster de Treball Social Sanitari i autora del llibre Ales de paper, un altre mirada a la persona amb trastorn mental.

Durant més de vint anys he exercit la tasca de treballadora social al mon de la justícia, salut i salut mental col·laborant activament en el desenvolupament i el desplegament de les xarxes comunitàries i socials per atendre a les persones amb problemes de salut mental. Experta en el treball interdisciplinari, d’equip, en xarxa i comunitari centro la meva intervenció en el desenvolupament d’una mirada plena de capacitats, possibilitats de recuperació de les persones amb problemes de salut mental i de les seves famílies.

Actualment dirigeixo la Fundació Salut Mental Catalunya, entitat que gestiona serveis sociocomunitaris adreçats a les persones amb trastorn mental i les seves famílies.

Com autora del llibre Ales de paper he pogut estar a diferents comunitats autonòmiques presentant-lo i intercanviant amb els professionals del treball social les seves iniciatives i els seus interessos. Presentat també a la seu del Parlament Europeu –Brussel·les- vaig poder establir aliances amb diferents entitats europees que treballen per la millora de la salut mental de la població.

En l´àmbit de la supervisió participo i formo part del Grup de Treball per la Sensibilització a la Supervisió des del qual oferim un programa força interessant i engrescador per persones joves o joves professionals del Treball Social.

Inés Pérez Gallego
Perfil Inés Pérez Gallego

Àmbit d'actuació:

Funcions directives, serveis socials,  salut

 

Perfil professional:

Diplomada en Treball Social en la Universitat de Barcelona amb formació complementària en cursos específics de mediació i resolució de conflictes així com intervenció en violència masclista. Postgrau en formació bàsica d´intervenció sistèmica en famílies.

La trajectòria professional ha estat  en diferents àmbits  durant els últims 17 anys com treballadora social : en gent gran ( treballadora social i direcció), serveis socials bàsics ( primera atenció acollida, tractament, intervenció grupal(grup cuidadors i habitatge) i LAPAD), infància en risc ( EAIA Raval Sud i SIFE Sant Andreu on treballo actualment en l´IMSSB).

Realitzat un curs específic del 2013 -2015 de supervisió (amb les corresponents pràctiques actuant com supervisora en ACTUA Vallès) i un curs complementària de supervisió grupal. Sóc membre actiu del grup de sensibilització a la supervisió actualment i és on vaig realitzar supervisions individuals i grupals a Barcelona. He exercit durant l´any 2018 supervisió en serveis socials bàsics de l´Ajuntament de Barberà.

Laia Piqué Liquete
Perfil Laia Piqué Liquete

Àmbit d’actuació:  

Supervisió en l’àmbit dels serveis socials i en diferents àmbits d’intervenció dins l'acció socioeducativa. 

 

Perfil professional:

Estic diplomada en treball social, i formada com a terapeuta gestalt i sistèmica, postgrau en mediació familiar i comunitària. Membre de l’Associació Espanyola de Teràpia Gestalt (AETG). He desenvolupat la meva tasca professional principalment dins l’àmbit de l’acompanyament a la infància i la família tant dins l’àmbit públic on vaig estar 10 anys formant part d’un equip EAIA com des de l’àmbit privat on actualment dirigeixo CreaEspai (assessorament familiar, teràpia Individual i Parella). Formo part de la borsa de supervisores del Col·legi Oficial de Treball Social i també treballo per la Diputació de Barcelona coma supervisora d’equips de serveis socials i com a docent de Màster i Postgrau a IL3-Universitat de Barcelona. Com a supervisora la meva experiència també es dona dins l’àmbit públic (serveis socials, CRAE’s, Centres Oberts) com privat (llars d’infants i professionals a nivell individual principalment de l’àmbit educatiu).

Isabel Valls Ribas
Perfil Isabel Valls Ribas

Àmbit actuació: 

Supervisió d'equips interdisciplinaris  en l'àmbit de serveis socials, salut i infància 

 

Perfil professional: 

Diplomada en treball social i Màster de Mediació Familiar. 

Treballadora social al CDIAP de Granollers 

He fet docència a la Universitat de València, Girona, i Blanquerna-Ramon Llull de Barcelona, i actualment a ISEP de Barcelona 

Supervisora d'equips interdisciplinaris d'atenció a la infància, família i serveis socials 

Actualment formo part de la Comissió de Supervisió del Col·legi

Juanma Rivera Puerto
Perfil Juanma Rivera Puerto

Àmbit actuació:

Serveis Socials bàsics, serveis sociosanitaris, serveis d’atenció a la dependència i funcions directives.

 

Perfil professional:

Treballador social i amb formació complementària en intervenció social, i en anàlisi polític i assessoria institucional. Coach acreditat per l'EASC i supervisor acreditat per part del TSCAT.

Desenvolupo el rol de supervisor des del convenciment de les oportunitats que presenta que les i els professionals disposin d'un espai de revisió i reflexió sobre la seva pràctica. Els àmbits d'intervenció que m'hi dedico són el de serveis socials bàsics, serveis sociosanitaris, serveis atenció a la dependència i exercici en funcions directives.  

Em considero una persona creativa, apassionada pel que faig i amb mirada apreciativa. Afavorint possibles lectures de la realitat per així trobar diferents comprensions del què fem, què ens envolta, etc.

 
Enquesta de supervisió 2018

El subgrup de Sensibilització de la Comissió de Supervisió del Col·legi ha realitzat una enquesta entre totes les col·legiades i col·legiats per conèixer l’estat de la supervisió i com la valoren els professionals. Un total de 500 persones, un 10% de la col·legiatura, han respost aquest qüestionari que aporta interessants dades sobre la supervisió. 

Consulta els resultats de l'enquesta

Infografia amb els principals resultats de l'enquesta 

 

 

 

 

 

Mediació

D’acord amb la Llei de mediació en l’àmbit del dret privat, aprovada pel Parlament de Catalunya en data 15 de juliol de 2009, s’entén per mediació el procediment no jurisdiccional de caràcter voluntari i confidencial que s’adreça a facilitar la comunicació entre les persones, per tal que gestionin elles mateixes una solució dels conflictes que els afecten, amb l’assistència d’una persona mediadora que actua d’una manera imparcial i neutral.

Qui pot ser mediador/a?

Pot exercir com a mediador o mediadora, la persona física que té, com a formació bàsica, un títol universitari oficial, formació específica en mediació i experiència professional. A més, ha d’estar col·legiada en el col·legi professional corresponent, en el cas que es tracti d’una titulació col·legiada, o prestar serveis com a mediador o mediadora a l’Administració pública.

El procés de mediació

Els processos de mediació es poden iniciar a sol·licitud de les parts de comú acord, per sol·licitud d’una de les parts amb l’acceptació de l’altra i per la disposició de l’autoritat judicial acceptada per les parts.

Les persones mediadores, que desenvolupen sempre el seu paper des de la neutralitat i la confidencialitat, han de facilitar el diàleg i la comprensió entre les parts per poder arribar a una solució consensuada. Un procés de mediació es pot iniciar abans de qualsevol procés judicial o mentre aquest està pendent i no pot excedir de 60 dies hàbils i, excepcionalment, es pot allargar 30 dies més.

Funcions dels col·legis professionals

Els col·legis que integren els professionals que fan mediacions, entre ells el Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya, exerceixen les funcions següents:

a) Gestionar el registre de persones mediadores que estiguin col·legiades i comunicar-ne les altes i baixes al Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya.

b) Proposar al Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya la persona mediadora quan les parts s’adrecin al col·legi professional.

c) Dur a terme la formació específica i declarar la capacitació de les persones mediadores.

d) Complir la funció deontològica i disciplinària respecte als col·legiats que exerceixen la mediació.

e) Comunicar al Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya les mesures adoptades com a conseqüència dels expedients disciplinaris oberts a persones mediadores.

f) Col·laborar amb el Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya en el foment i la difusió de la mediació.

g) Introduir, en l’àmbit de la formació especialitzada que duguin a terme, l’estudi de les tècniques de mediació, de negociació i de resolució alternativa de conflictes.

h) Elaborar propostes i emetre els informes sobre els procediments de mediació que li demani el Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya.

i) Elaborar una memòria anual de les activitats del col·legi professional en l’àmbit de la mediació, que s’ha de trametre al Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya.

j) Dur a terme formació de capacitació en matèria de violència en l’àmbit familiar, per tal de detectar i identificar situacions de risc, prestant una atenció especial a les que afectin persones en situació de dependència.

Què has de fer en cas de voler formar part de la llista de mediadors i mediadores del Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya?

En el cas d’estar interessat/da en formar part de la Llista Oficial de mediadors i mediadores que periòdicament actualitza el Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya, cal que ens ho facis saber i ens enviïs les següents dades: 

Els requisits que has de complir i acreditar són:
  • Estar en situació d’alta al Col·legi i al corrent del pagament de les quotes col·legials.
  • No estar sancionat ni inhabilitat.
  • Haver realitzat algun curs de formació homologat pel Departament de Justícia.

 

En relació a la mediació, el Col·legi ofereix altres serveis com:


 

Share this post

Peritatge

D’acord amb la Llei d’Enjudiciament Civil, quan en un procés judicial siguin necessaris coneixements científics, artístics, tècnics o pràctics per valorar fets o circumstàncies rellevants en l’afer o adquirir certesa sobre aquests, les parts poden aportar al procés el dictamen de perits que posseeixin els coneixements corresponents o sol·licitar, en els casos que preveu aquesta llei, que n’emeti dictamen un pèrit designat pel tribunal.

Per comptar amb aquests perits, al mes de gener de cada any, la Secretaria Judicial ha de sol·licitar als diferents col·legis professionals l’enviament d’una llista de persones col·legiades disposades a actuar com a perits.

En aquest context, el Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya elabora anualment aquesta llista amb els treballadors i treballadores socials col·legiats interessats en formar-ne part i l’envia al Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya.

       

Descarrega't el Flyer

Qui pot sol·licitar un pèrit?

La designació d’un perit pot ser sol·licitada per qualsevol de les dues parts implicades en un procediment (encàrrec de part) o per designació judicial (encàrrec d’ofici). El tribunal també pot designar un únic perit per emetre un informe comú per a les dues parts. En aquest cas, l’abonament dels honoraris del perit correspon a ambdós litigants per parts iguals.

Obligacions del pèrit

D’acord amb la Llei d’Enjudiciament Civil, els perits han de tenir el títol oficial que correspongui a la matèria objecte del dictamen i a la seva naturalesa.

Una vegada comunicat al perit la seva designació, aquest disposa de cinc dies per manifestar si accepta l’encàrrec. En cas afirmatiu es fa el nomenament i el perit ha de manifestar sota jurament o promesa que ha actuat i, si s’escau, que actuarà amb la màxima objectivitat possible, que pren en consideració tant el que pugui afavorir com el que sigui susceptible de causar perjudici a qualsevol de les parts, i que coneix les sancions penals en què pot incórrer si incompleix el seu deure com a perit.

Tant les parts com el tribunal poden demanar que els perits autors dels dictàmens compareguin en el judici o en la vista verbal. El perit haurà d’exposar o explicar el dictamen o respondre preguntes, objeccions o propostes de rectificació o intervenir-hi de qualsevol altra manera, segon demanin les parts.

El perit que designi el tribunal ha d’emetre el seu dictamen per escrit i l’ha de fer arribar al tribunal en el termini que se li hagi assenyalat. Aquest dictamen també s’ha de traslladar a les parts per si consideren necessari que el perit concorri al judici o a la vista, a l’efecte que aporti els aclariments o explicacions oportunes.

D’acord amb la Llei d’Enjudiciament Civil, quan l’emissió del dictamen requereixi algun reconeixement de llocs, objectes o persones, o dur a terme operacions anàlogues, les parts i els seus defensors ho poden presenciar, si amb això no s’impedeix o es destorba la feina del perit i es pot garantir l’encert i la imparcialitat del dictamen. Si el tribunal admet la presència d’alguna de les parts, el pèrit ha d’avisar directament a les parts amb una antelació de 48 hores com a mínim, del dia, l’hora i el lloc en què s’han de dur a terme les operacions.

A què tens dret com a perit?

Els perits designats poden refusar l’acceptació del peritatge, argumentant una causa que serà considerada pel tribunal. Si es considera suficient, serà substituït pel següent de la llista.

El perit designat pot sol·licitar, en els 3 dies següents al nomenament, la provisió de fons que estimi necessària, que ha de ser a càrrec de la liquidació final. El tribunal ordenarà a la part o les parts que hagin proposat la prova pericial que paguin la quantitat fixada en el compte de dipòsits i consignacions del tribunal en un termini de 5 dies. Transcorregut aquest termini, si no s’ha de dipositar la quantitat establerta, el perit queda eximit d’emetre el dictamen, sense que es pugui procedir a una nova designació.

Una vegada realitzat el peritatge el Col·legi Oficial de  Treball Social  de Catalunya et permet visar el teu treball com a pèrit, el què significa una garantia d’autoria i suficiència documental.

Què has de fer en cas de voler formar part de la llista de perits del Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya?

En el cas d’estar interessat/da en formar part de la Llista Oficial de perits que el Col·legi Oficial de  Treball Social  de Catalunya envia anualment al Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, cal que ens ho facis saber i ens enviïs a catalunya@tscat.cat la següent documentació:

 

 

Share this post

Departament de Benestar Social i Família
Dixit
Diputació de Barcelona
Sabadell Professional
La Intercol·legial